owcrap

My own place

Publicerad 2010-04-27 18:33:37 i Allmänt,

Idag har världen gått emot mej totalt, det är tisdag så ofcourse går allt skit.
Dagen börja med att jag mådde skit, mensvärk och förkylning på g men palla mej upp iallafall sen började ju allt annat gå åt helvete med, spillde ut typ en liter juice på golvet, hittade inte mitt passerkort (det gör inte bara att vi kommer in på omrädet utan betalar oxå våran mat) sen packa jag väskan för tungt så orka knappt bära den, jag går ut till cykeln och tänker nu jävlar ska jag fan inte låta nått stoppa mej men jo, såklart har cykel reparatören glömt att sätta på mitt lås på cykeln efter han bytt min trasiga pakethållare så jag gav bara upp... 
Bestämde mej för att jag faktiskt var dödligt sjuk (känns ju faktiskt så och värre blir det ju när allt hatar en) så jag gick in och skulle sova men var så arg för jag mådde dåligt och allt gått fel så började städa och leta efter mitt passerkort innan jag faktiskt kunde få ro och sova lite...

Men slut på gnäll nu, känner mej grymt tagg på livet just nu.. eller livet efter skolan, längtar massor efter att få flytta till ett eget place som jag får inreda och pyssla med! Skönt att bo hemma, javisst! Men visst längtar man efter att bli lite mera egen o självständig ibland? 

Sitter och kollar på Ikeas hemsida och drömmer mej bort till den perfekta lägenheten som bara skriker Matilda! Det har t.o.m gått så långt att jag startat ett sparkonto så jag har lite pengar när det faktiskt är dax, och sen är det till för andra upplevelser med såklart eftersom jag säker får massor med hjälp av släktingar med möbler och sånt.
Känns som jag längtar mest efter att få gå på myrorna och andra loppisar för att kolla små prylar, älskar att kolla på glasskålar, vaser och tyger (inte sängkläder dock) på secondhand, dock kan man ju inte börja köpa massor nu eftersom man kanske ändrar sej sedan och så har jag inte plats att förvara det tills det är dax för utflyttning, men visst är det kul!
Älskar second hand, även om jag nog aldrig skulle köpa tallrikar och bestik i andra hand så blir det ju betydligt billigare med inredning om man hittar nått där.

                                           en bild på mitt rum från i fredags, bilden vart väldigt
                                                  mörk ser jag nu men det är massor med 
                                                               ljus tända iallafall!

Jag vill ha ljusa rum utom i sovrummet, det måste vara mörkt och mysigt, som mitt rum är nu, så man kan sova riktigt gott.
Nej nu ska jag sluta drömma och försöka kolla lite på matten och kanske laga mat med!

Kyss

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om mig

Matilda heter jag som driver denna blogg. Läser ekonomi vid Linköpings Universitet. Bor i en liten två i Norrköping tillsammans med pojkvännen. Fotar natur, shoppar second hand, dansar till house och ser helst på mythbusters (och typ allt annat nördigt på discovery channel). ♥♥

Bloglovin'

Follow on Bloglovin

Kategorier

Arkiv

Följ mig på Twitter!

Prenumerera och dela