owcrap

This God damn technology

Publicerad 2010-04-13 20:49:35 i Allmänt,

Japp jag är sur igen, dock inte så någon person utan min dator som pajat ganska totalt, skoldatorn allså. Hade en egen bärbar innan men men den krascha ju med of course men ska fixa den om det går, verkar vara samma problem som förra gången och då gick det ju att lösa iallafall..
Men nu har iallafall mitt batteri på datorn gått sönder OCH min laddare fungerar inte heller så jag kan inte starta den utan laddaren i och om jag vill flytta datorn till ett annat klassrum eller nått så dör datorn... kul somfan känner jag! Allså laddaren fungerar den håller kvar batterinnivån (även om batteriet inte funkar så man kan säga att den iallafall håller datorn vid liv) men den laddar inte, vart lite luddigt, vi kommer iallafall inte få några nya batterier och kanske inte ens ngn laddare om jag har otur... skit.
Gnällgnäll...

Annars har min dag varit bra, iallafall för att vara tisdag! Gillar verkligen inte tisdagar.. visst är det närmare till helg än måndag men det är ändå långt och det är typ då man får reda på hur jobbig veckan kommer bli och hur trött man kommer bli för man inte kommit in i sömnrytmen även om gått i skolan flera veckor i rad .. nae ja vene hur jag ska beskriva det men tisdagar är i min mening riktigt kassa.

Men idag vare ganska mys iallafall, den började med att jag hade kemi och skulle tydligen haft mitt prov (var sjuk när dom andra hade de) men eftersom det varit lov tänkte jag att jag skulle få ha de imorn då vi med har kemi men de ville inte Arne så han vart sur och predika om hur jag inte tog ansvar och blahblah men sen när jag sa att jag faktiskt inte ville missa lektions tid när jag faktiskt kan skriva provet imorn för jag slutar tidigt så vart han lite snällare så imorn blire iallafall kemiprov! Pepp :) känns faktiskt som jag kan ett prov rätt bra för en gångs skull!
Sen hade vi lunch och jag fick tag på en sjukt god sallad, YES!

Och efter det Företagsekonomi, där fick vi se bilder från blixtlåset som jag missa och sen fick våra klass massa beröm för våra idéer och så, det var kul för vi trodde verkligen vi skulle vara sämst, och med vi menar jag då hela klassen!
Vi fick två nya projekt med, ett med att CAD:a legobilar och sen göra en 2D ritning på det (allså CAD är ett ritningsprogramm där man kan göra 3D bilder och figurer, svårt att för klara men man använder det mycket på stora industriföretag)

(En legobil någon i ettan gjort, tror det var Andrea, det är någon liknande vi ska göra)



Och sen ska vi även bli konsulter, man ska jobba två och två och skapa ett företag som man ska marknadsföra o så, ungefär som UF fast vi inte får göra de tydligen men liknande.
Jag och Lisa ska ha en firma som erbjuder tillverkning av presentationer, eftersom vi båda har föräldrar som frågar oss om vi kan hjälpa när dom inte har tid o lust så kom vi på idéen att det kanske är fler som vill ha hjälp! Vi skulle även få bidrag av någon bank om vi lyckades sälja in oss :D

Massa annat hände med men det orkar ni nog inte ens läsa men kan iallafall säga att jag och mamma blivit hundvakt i resten av veckan, det blir nog mys!

Nu ska jag göra fruktsallad och läsa Sofi's mode!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om mig

Matilda heter jag som driver denna blogg. Läser ekonomi vid Linköpings Universitet. Bor i en liten två i Norrköping tillsammans med pojkvännen. Fotar natur, shoppar second hand, dansar till house och ser helst på mythbusters (och typ allt annat nördigt på discovery channel). ♥♥

Bloglovin'

Follow on Bloglovin

Kategorier

Arkiv

Följ mig på Twitter!

Prenumerera och dela