owcrap

Home.

Publicerad 2010-07-28 08:27:11 i Film & Musik,

Sett på endel bloggar att många tänker dra på Emmabodafestivalen, grymt bra val alla ni! :D

För er som inte känner mej så kommer jag själv från Emmaboda och vet att den lilla staden är grymt mysig och alla (utantag ett par vresiga gamlingar kanske) tycker det är jätte trevlig när folk med tyllkjolar, Doc Martens och gulliga tofsar i håret invaderar deras lilla stad varje år :)

Om man nu ska dra lite historia så kan jag t.o.m skryta lite med att min mor och hennes kompisar var med när de starta för typ 20 år sen och hade faktiskt ett litet finger med i spelet om ja kommer ihåg rätt.. lite kul att den vuxit och folk från hela sverige och även andra länder kommer dit nu. Såklart har även jag vart där ett par gånger i mitt liv .. typ varje år fram till att jag var 12 .. vuxit upp på de där fältet och bland alla artister, dock tänkte men ju inte så när man va liten knodd ^^  sprungit runt o lekt när The Cardigans va bara ett par meter ifrån, men de va ju typ 100 år sen så dom e ju betydligt större nu än då ;P

Iallafall så måste jag berätta om den bästa dagen i mitt liv hitills :)
Det var typ andra dagen på festivalen 2007 och de var den 26 juli då och jag fyllde 15, kände mej ganska försummad eftersom mamma jobba i baren och typ ingen av mina kompisar va där .. satt där o glodde men sen fick min mammas kompis Richard, som är chef för säkerheten där typ, nys om nyheten och gav mej en Rassle-tröja :) vet inte ens om de heter Rasslebyggd längre men i mina ögon gör de det iallfall! Men så klart var det inte slut där .. utan det var ett band där, som även spelar iår såg jag som heter I'm From Barcelona och dom e typ 28 pers i det bandet så de va fullt i både matstugan och på scen kan ja lova .. Såklart var man ju tvungen att kolla på dom eftersom dom e kända för o ha riktigt roliga framträdanden så dit gick jag och mamma och mitt i allt får dom upp en lapp på scenen och sångaren säger "Jaha, de verkar som vi har en tjej i publiken som fyller år idag! Hela 15 år blir hon så vafan, vi drar ett hurra tycker jag!" och efter han räknat in kom de fyra HURRAAA från heeeela publiken och dom va tillägnade mej! :D jag var helt mållös så jag bara satt där och log för mej själv .. kändes så coolt och det kommer jag bära med mej för resten av livet!

Så nu alla som undar varför jag fortfarande bär armbandet från rassle 07 så vet ni varför nu :D  mitt minne, ett av de största i livet tror jag!





Det var min historia, hoppas ni alla har en underbar tid på Emmaboda festivalen!
Och förlåt för mycket text men var tvungen att dela med mej!

Kyss

Kommentarer

Postat av: iza

Publicerad 2010-07-29 18:09:20

kommer du från Emmaboda matilda!! :D häftigt där var jag och min familj på semester sov på något vandrar hem där, tyckte det var super mysigt i den där lilla staden :)men det var ju inte under festivalen, skulle vara häftigt att åka ditt ;) om det inte nu finns två emmaboda i sverige xD

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om mig

Matilda heter jag som driver denna blogg. Läser ekonomi vid Linköpings Universitet. Bor i en liten två i Norrköping tillsammans med pojkvännen. Fotar natur, shoppar second hand, dansar till house och ser helst på mythbusters (och typ allt annat nördigt på discovery channel). ♥♥

Bloglovin'

Follow on Bloglovin

Kategorier

Arkiv

Följ mig på Twitter!

Prenumerera och dela