owcrap

the day after tomorrow, my future.

Publicerad 2011-04-14 09:24:14 i Student 2011,

nu har förhoppningsvis skapat en framtid för mig själv.
jag har sökt till universitetet.en helt ny värld öppnar sig och nu måste jag bara bestämma mig om jag ska kliva in i den efter sommaren eller till våren. spännande och lite läskigt.

det roliga är att det känns som man är tillbaka i nian. alla diskuterar vad man funderar på att gå, man är stressad för man väljer sin framtid vid vad som känns väldigt tidig ålder (ja, känner mig fortfarande som femton..) och det finns vissa som funderar på att skita i de och försöka få jobb istället.
precis som i nian när man skulle söka gymnasie,
 dock är det ju ännu viktigare nu och ännu fler som vill jobba men känslan är nästan densamma.
och jag söker som vanligt mig till den trygga punkten skolan, iallfall som ett alternativ. kommer nog få lite ångest när jag är 25 och inser att nu kan jag inte plugga mycket mer, nu måste jag ta mig ut i den hårda världen och använda den kunsap jag tryckt in i huvet i allt för många år. herregud... hoppas man har tur o glider in på en räkmacka någonstans så man slipper sitta och söka hundra tals jobb med en klump i magen.

framtiden är spännande och klart man längtar dit, för man nöjer sig ju aldrig med det man har.
men ändå, jävlar vad läskig framtiden är

glöm inte att söka till universitetet, även om det bara är som en fallskärm om allt annat skiter sig.
fallskärmen är ju ändå gratis, så varför inte ta chansen?
sista dagen är imorgon!

Kyss

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om mig

Matilda heter jag som driver denna blogg. Läser ekonomi vid Linköpings Universitet. Bor i en liten två i Norrköping tillsammans med pojkvännen. Fotar natur, shoppar second hand, dansar till house och ser helst på mythbusters (och typ allt annat nördigt på discovery channel). ♥♥

Bloglovin'

Follow on Bloglovin

Kategorier

Arkiv

Följ mig på Twitter!

Prenumerera och dela