owcrap

Hair-history.

Publicerad 2011-04-13 13:20:07 i Skönhet,

I eftermiddag ska jag till frisören, närmare bestämt min partypolare Emelie! tänkte inte göra några större förändringar, men frippan behövs fräschas upp lite.
i och med detta tänkte jag visa lite av min hår-histora. börjar i ettan och slutar i början av trean

Vi börjar med mitten av 1an (ungefär), 2008 då jag bestämmde mig för att bli brunett. hade sparat håret väldigt länge så detta är den längsta längden på håret jag haft i hela mitt liv, tror jag iaf..



Senare till sommaren 2009 ville jag bli blond igen. blev oranget, värre än på bilden t.o.m.. men gillade de ändå,
var lite udda!



...kapade de ett par centimeter eftersom de blev så slitet efter blonderingen. ser fortfarande mycket mörkare ut på bilden.



hösten 2009, håret har blekts av solen under sommaren. ser lite dassigt ut på bilden men va snyggare i verkligheten antar jag.



våren 2010, slutade ta bilder mellan hösten 09 tills nu tydligen. blonderade nångång där imellan och klippte ännu en gång en bra bit. blev riktigt missnöjd med längden.
men till våren hade de växt till sig och jag älskade mitt hår igen.




sommaren 2010. klippte av de av någon kass anledning. dock funkade det, var inte lika hemskt kort som sist..



sensommaren 2010. lät håret växa under sommaren och bestämde mig för att klippa det till en frisyr. funderade länge men bestämde mig för att satsa och vips hade jag en bob(?). älskade den i en månad sen hade håret växt o den blev för lång så gick o klippte av ändarna framtill så att håret skulle växa rakt.




sådär.. har tagit mig igenom en del färger och längder genom dessa tre år. dock har jag npg alltid varit sån, färgade brunt och senare blodrött i mellanstadiet. högstadiet höll jag mig nog blond faktiskt.

håret blev faktiskt väldigt fräscht efter "bob"- klippningen så behöver inte klippa så mycket nu, vilket känns bra! langar väl en nytagen bild när jag kommer hem ;)

Kyss

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om mig

Matilda heter jag som driver denna blogg. Läser ekonomi vid Linköpings Universitet. Bor i en liten två i Norrköping tillsammans med pojkvännen. Fotar natur, shoppar second hand, dansar till house och ser helst på mythbusters (och typ allt annat nördigt på discovery channel). ♥♥

Bloglovin'

Follow on Bloglovin

Kategorier

Arkiv

Följ mig på Twitter!

Prenumerera och dela