owcrap

Chicken soup w/ noodels.

Publicerad 2011-02-27 16:49:46 i Allmänt,




detta kokade jag till idag.
blev inspirerad av Elsa men eftersom jag inte hade någon av
hennes ingredienser så improviserade jag lite.

Jag slängde allså i :

1 liter vatten
2 msk kalvfond
1 msk soja
1,5 tsk honung
1/3 påse frysta thaigrönsaker
1 morot
3 kartor (eller paket om man kör snabbnudlar) ägg nudlar
1 kycklingfilé
och massa cayennepepper och lite paprikapulver

kokade upp vatten,fond,soja och honung.
slängde sedan i en skivad morot och kycklingfilén som jag tärnat.
lät de koka i typ 3 minuter och la sedan i nudlarna och thaigrönsakerna.
lät de koka 3 minuter till och sedan kryddade jag och lät de skjuda i ett par minuter.
KLART!

vet inte riktigt varför jag lägger upp det här eftersom det inte är någon matblogg,
även om min kära mor trodde det först.
menmen, det är iallfall ett mumsigt recept som varken tar så lång tid
att laga eller kostar speciellt mycket.

Kyss

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om mig

Matilda heter jag som driver denna blogg. Läser ekonomi vid Linköpings Universitet. Bor i en liten två i Norrköping tillsammans med pojkvännen. Fotar natur, shoppar second hand, dansar till house och ser helst på mythbusters (och typ allt annat nördigt på discovery channel). ♥♥

Bloglovin'

Follow on Bloglovin

Kategorier

Arkiv

Följ mig på Twitter!

Prenumerera och dela