owcrap

Eyes Lips Face

Publicerad 2012-01-23 21:45:24 i Skönhet,



på bilden ser ni det jag beställde från ELF i slutet av sommaren.
har nu hunnit testa allt både till vardags och fest så tänkte skriva lite kort om vad jag tyckte om varje produkt.


"Nail Polish Plum" - hade bra pigmentering men satt verkligen inte alls bra. redan efter ett par timmar började det släppa trots både under- och överlack.

"Flawless Finish Foundation" - tyckte den täckte dåligt och "torkade" aldrig vilket gjorde att man ser fuktig ut i ansiktet utan puder på. även färgen var för mörk för mig (köpte "porcelain, vilket är ljusast, så får använda ett ljust puder över för att få någorlunda rätt färg). annars verkar deras "studio make-up" vara bra men denna fungerade inte alls på mig..

"Consealer Pencil & Brush" - helt okej, consealern täcker bra och det har hitills även gått bra att vässa pennan. enda minuset är att penseln känns väldigt ohygienisk snabbt så använder mig av fingret oftast.

"Mineral Blush" - helgrym enligt mig! bra pigmentering, bra förpackning och blir fint och naturligt på (köpte färgen "Rose").

"Mineral Eyeshadow Primer" - har aldrig testat någon primer innan och inte heller haft problemet med ögonskuggor som lägger sig i veck. men använder den ändå när jag går ut och tycker den fungerar bra, har inte blivit sämre iallfall.

"Foundation Brush" - kan inte annat än konstatera att jag är en svamp-tjej. vet inte om borsten var dålig eller om jag var dålig men fick det inte alls att fungera! var svårjobbat och foundation lagret blev tjockt. använt den en gång sen har den bara legat i smink-lådan..


sådär, på det stora hela är jag ganska nöjd.
chansade lite när jag köpte foundation och foundation penseln eftersom jag normalt sett använder mineral foundation puder, men sminket och verktygen är så pass billiga att man kan prova! så tycker verkligen ni bör prova ELF någon gång i livet iallfall, vissa produkter är guldkorn till superpris och andra är rent skit.

Kyss

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om mig

Matilda heter jag som driver denna blogg. Läser ekonomi vid Linköpings Universitet. Bor i en liten två i Norrköping tillsammans med pojkvännen. Fotar natur, shoppar second hand, dansar till house och ser helst på mythbusters (och typ allt annat nördigt på discovery channel). ♥♥

Bloglovin'

Follow on Bloglovin

Kategorier

Arkiv

Följ mig på Twitter!

Prenumerera och dela