owcrap

Lovely Berlin

Publicerad 2012-05-19 16:31:06 i Resor,









en liten bildbomb från min weekend i Berlin.

i måndags kom jag med nöd och näppe hem från Berlin. vi höll på att missa flyget och få ett par extra ofrivilliga nätter i Berlin, men efter en rensning av väskan på allt flytande och lite löpning var vi på plats i flyget.

resan hade ju som sagt secondhand tema och en del fynd fick jag med mig.
inte lika mycket som sist men är ändå riktigt nöjd.
näst sista bilden är på en av många Humana butiker som finns i Berlin, denna har fem våningar fyllda med secondhand.

förutom secondhand butiker gick vi även på söndagsloppis i två parker. hett tips då allt annat är stängt på söndagar!
sista bilden är från loppisen i mauerpark.

ett annat hett tips är att bo där vi bodde, Innside Berlin hette hotellet och var superlyxigt till ett bra pris. frukosten var underbar och rummen var ascoola med framtidskänsla.
men framför allt låg det bra till, två minuters gång till Ostbahnhof stationen som tar dig typ över hela Berlin och bara 20 minuters gång till Alexander Platz.

någon gång i framtiden så ska jag försöka sätta ihop en secondhand (+massa mer) guide över Berlin så ni med kan ta del av mina guldgruvor! :)

Kyss

Kommentarer

Postat av: mms

Publicerad 2012-05-21 08:41:15

Berlin...Vilken längtan, tillbaka :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om mig

Matilda heter jag som driver denna blogg. Läser ekonomi vid Linköpings Universitet. Bor i en liten två i Norrköping tillsammans med pojkvännen. Fotar natur, shoppar second hand, dansar till house och ser helst på mythbusters (och typ allt annat nördigt på discovery channel). ♥♥

Bloglovin'

Follow on Bloglovin

Kategorier

Arkiv

Följ mig på Twitter!

Prenumerera och dela