owcrap

Movies.

Publicerad 2010-06-02 21:34:55 i Film & Musik,

Tänkte leka lite recensent och skriva lite om två filmer jag sett nyligen, har inge bättre för mig lixom ;)



Trailer

Filmen handlar om John som är militär och hemma på permission och så träffar han Savannah som han blir förälskad i och de spenderar en underbar tid tillsammans men sedan kommer verkligheten ifatt och han måste tillbaka till armén. Under tiden skriver dem hundratals brev till varanda där de berättar om vad som händer i deras liv.

 

Jag grät som en tok kan jag säga så ingen första dejt film kanske men den var bra! Dock grät jag ju inte för de var synd om John och Savannah utan om Johns pappa, varför fattar ni om ni ser filmen! :)
Trots att jag typ inte såg nått för alla tårar så var den väldigt bra och jag som har en kille i lumpen (han är ju dock inte borta ett helt år i sträck) kunde verkligen känna igen mig. Trots allt detta var det nått som fattades tyckte jag, men helt klart sevärd!

 

4/5 på min skala.

 

 

Trailer

Kick Ass handlar om Dave som är trött på sitt liv som tönt och bestämmer sig för att bli "superhjälten" Kick Ass, han köper en dräkt på internet och ger sig ut för att stoppa kriminella. Han blir filmad när han slår ner några killar och blir snart det mest sedda klippet på internet. Efter det börjar de komma in fler hjältar i bilden som alla inspirerats av Kick Ass.

Hej kass förklaring av filmen till att börja med, men va så svårt att skriva utan att avslöja allt.. Den här filmen som jag såg idag förövring var grymt brutal! Jag trodde typ det var som batman där men typ inte får se blod och sånt men nejdå, här sprutar blodet hej-vilt och halsar skärs upp! Även om den faktiskt är lite äcklig ibland och enligt mig kanske kasst gjord så är den ändå ganska cool. Alla har ju drömt om att vara superhjälte ju!
Det läskigaste är ju helt klart att den mest brutala karaktären är en tjej som är typ 11år (Hit Girl), annars är ju killen som spelar Dave/Kick Ass grymt het, mumsfilibaba! :D

2/5 - kul och äcklig film, men hade ju helt klart inte viljat spendera pengar på att se den. Det var den inte värd!


Hoppas ni kanske får några filmtips inför helgen nu, jag tänker iallfall se ännu mera film under sommaren så fler recensioner lär det bli!

Kyss

Kommentarer

Postat av: Catta

Publicerad 2010-06-03 09:38:25

Jaa klart det blir skola idag ;D vi MÅSTE snacka om det ! :D, Hahha , vad som helst lixom ! Ska du till lisa imorgon ? :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om mig

Matilda heter jag som driver denna blogg. Läser ekonomi vid Linköpings Universitet. Bor i en liten två i Norrköping tillsammans med pojkvännen. Fotar natur, shoppar second hand, dansar till house och ser helst på mythbusters (och typ allt annat nördigt på discovery channel). ♥♥

Bloglovin'

Follow on Bloglovin

Kategorier

Arkiv

Följ mig på Twitter!

Prenumerera och dela